Podróże

Zoo w Pradze

Zoo w Pradze cieszy się wielkim zainteresowaniem – ponoć jest jednym z najpiękniejszych zoo na całym świecie!
My mieliśmy okazję go odwiedzić podczas naszego pierwszego wspólnego wyjazdu za tereny Polski, a więc sama podróż była dla nas bardzo ekscytująca.
Praga nas zaskoczyła nie tylko piękną architekturą i smacznym piwem, ale też przepięknym zoo.

Zoo w Pradze dla odwiedzających otworzyło się w 1931 roku i do dziś jest jednym z najpopularniejszych i najpiękniejszych miejsc w czeskiej Pradze.
Zoo mieści się na ponad 50 hektarach ziemi, przeznaczonych na wybiegi dla zwierząt.  Dziś jego mieszkańcami jest prawie 5000 zwierząt – czyli ok 700 gatunków.
Dla porównania z Warszawskim Zoo, o którym niedawno pisaliśmy, Praskie Zoo jest zdecydowanie większe nie tylko jeśli chodzi o rozmaitość gatunków oraz ilość zwierząt, ale też o same wybiegi, które robią niezapomniane wrażenie…

Zoo położone jest w bajecznym środowisku Troja Basin.
Jak tam dojechać?
Linią metra C do stacji Nadrazi Holesovice, a następnie autobusem nr 112 na końcowy przystanek – Zoologicka zahrada 🙂

Wchodząc do zoo, poza biletami można też kupić piękną mapę zoo, która kosztuje zaledwie 5 CZK. Żaden wydatek, a pamiątka lepsza od zwykłej pocztówki. Poza dokładną mapą, są w niej też godziny karmienia zwierzą oraz informacja o mieszkańcach tego cudownego miejsca.

Chodzenie po praskim zoo można porównać z chodzeniem po górach.
Ponieważ znajduje się ono na wzniesieniu, dzięki temu trzeba się ciągle wspinać pod górkę, co jest świetnym rozwiązaniem dla niektórych jego mieszkańców – dla nich to idealne odzwierciedlenie domowych warunków 🙂

Kolejną rzeczą, która powala na kolana po wejściu do zoo są… wybiegi.
Obserwując, jak żyją np. żyrafy, słonie czy sarny, można zapomnieć o tym, że jest się w Pradze na terenie zamkniętym – wybiegi są tak duże, że czuliśmy się, jakbyśmy byli gdzieś w Afryce…

Główną ideą Praskiego Zoo jest skupienie się na zapewnieniu naturalnego środowiska dla niemal każdego zwierzęcia, dlatego gatunki są rozdzielone w większości szybami, fosami lub ogrodzeniem, aby tylko uniknąć klatek.

Samo zoo jest świetnie zorganizowane i bardzo nowoczesne.
Posiada niezliczoną ilość pawilonów – bez wątpienia można tu spędzić cały dzień.
My do zoo pojechaliśmy już pod koniec zwiedzania Pragi – spędziliśmy tam kilka pięknych godzin, a słoneczna pogoda tylko dodawała uroku temu miejscu.
Poza ogromnymi wybiegami, niesamowite wrażenie na nas zrobiła indonezyjska dżungla czyli wodospady, jaskinie, las tropikalny, ale też jej przedstawiciele.

W jaskiniach spotkaliśmy wolno latające nietoperze – przez chwilę, latało mi serce, jak przypomniałam sobie słowa babci, że nietoperz jak zaplącze się we włosy, to już go nie wydostaniesz – a ja kocham swoje włosy 😀 Ale po chwili odetchnęłam ze spokojem – te latające mysze uważały na nasze głowy, a więc po chwili zdobyły nasze zaufanie.

W zoo na każdym kroku spotykaliśmy też hinduskie rzeźby oraz piękne buddyjskie kaplice i posągi, które jeszcze bardziej robią to miejsce magicznym.

Nasze odczucia

Jak wiecie – kochamy naturę i zwierzęta, co jest jednoznaczne, że lubimy każde miejsce, gdzie możemy się z owymi spotkać, m.in. zoo. W poprzednim wpisie pisaliśmy o tym, jakie mamy zdanie na temat ogrodów zoologicznych. Co nie znaczy, że jesteśmy zwolennikami zamykania zwierząt w klatkach.
A Praskie Zoo właśnie próbuje z tym walczyć i zapewnia zwierzętom najlepsze z możliwych warunków, dlatego pokochaliśmy to miejsce i na pewno jeszcze do niego nie raz wrócimy.

Czy opłacało się? Zdecydowanie.
Tak samo jak i cała podróż.
Nigdy nie żałujemy podjętych decyzji, bo jeśli już coś robimy to wiemy, na co się piszemy.
Wizytę w Praskim Zoo będziemy długo pamiętać – było to kilka kolejnych pięknych godzin, które spędziliśmy razem w obcym kraju, a mimo to czuliśmy się jak u siebie.
Co tylko mówi o tym, że takie miejsca to nie tylko atrakcje dla dzieci, ale też dla dorosłych.

Szczegółowe informacje:

* zoo jest czynne od 9:00 do najwcześniej 16:00, a najpóźniej 19:00 – w zależności od miesiąca;
* bilet dla dorosłych – 200 CZK, dla dzieci (3-15 lat) – 150 CZK, bilet rodzinny – 600 CZK;
* połączenia: autobus nr 112 z przystanku Nadrazi Holesovice, nr 236 z przystanku Bohnice i Troja, przystanek końcowy –Zoologicka zahrada;
* zoo mieści się na 58 hektarach, z czego 50 jest przeznaczonych na wybiegi;
* w Praskim Zoo mieszka ponad 700 gatunków – prawie 5000 zwierząt;
* w 2015 roku Zoo w Pradze zajęło 4 miejsce wśród najlepszych zoo na świecie (w rankingu Tripadvisor);
* w 2008 roku Praski Zoo zostało wymienione przez Forbes Traveler Magazine jako jedno z najlepszych ogrodów zoologicznych na świecie;
* Praskie Zoo odwiedziliśmy na początku maja 2017.